خدمات سئو سایت
سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که به اختصار SEO یا بهینه سازی موتور جستجو عنوان میشود که هر دو به یک معنی می باشد و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:
سئو (بهينهسازی موتور جستجو) به معنای فريب و يا دستکاری موتورهای جستجو با روشهای غير اخلاقی نيست. سئو برای کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايتها در نتايج جستجوی طبيعی که به نام سئو اورگانیک شناخته میشود با هدف رسيدن به رتبهبندی بالا و افزایش بازدید سایت ايجاد شده است.
سئو را میتوان مجموعهای از روشها و عملیاتی برای هدفمند کردن و تغيير وضعیت بازدید وب سايتها دانست.
سئو فرآيند سادهای نيست که به راحتی پيادهسازی شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينهای و صبر است. موتورهای جستجو با تغيير مداوم الگوريتمهای رتبهبندی خود غير قابل پيشبينی هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است.
سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکی از فعالیت هایی است که توسط سئوکار و توسط شرکت طراحی سایت در شیراز وب انجام می شود.
الگوريتم رتبهبندی گوگل دارای بيش از 200 معيار جهت رتبهبندی يک سايت است. از اين رو مهندسين سئو میبايست مهمترين اين معيارها را جهت پيادهسازی موفق سئو بدانند.
هدف از سئو سایت
هدف سئو کمک به وب سايتها برای بدست آوردن رتبه بالا در نتايج جستجوی طبيعی و افزايش ارتباط بين صفحات نمایش داده شده از سایت ما و کلمات کليدی جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو است.
نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با عبارت جستجوی وارد شده دارای مزايای زيادی هم برای کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط با واژه مد نظر خود را پيدا ميکند و همچنین موتور جستجو به سایت اعتبار داده و نمایش صفحات آن را هدفمندتر میکند.
بعد از اينکه سئو براي بهبود رتبهبندی سايتها در نتايج جستجوی طبيعی کار خود را شروع کرد، فرایند سئو نیازمند به دانش و زمان برای انجام این عمل شد. زمان، بزرگترين سرمايهگذاری اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است.
بسته به اينکه چگونه کلمات کليدی رقابتی در بهينه سازی مورد استفاده قرار ميگيرند، سئو هفتهها يا ماهها طول ميکشد تا به نتيجه برسد. اگر چه ممکن است نتايج بهينهسازی جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزايای سئو باعث افزايش رتبهبندی سايت و افزايش بازديد سایت از طریق موتورهای جستجو میشود. براي وب سايتها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعی اول که 58.4 درصد کليکها را شامل ميشود، قرار گيرند.
اين جای تعجب نيست که وب سايتها با محصولات و خدماتی که بفروش میرسانند بر سر رسيدن به رتبه يک نتايج جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال کلمه کليدي رقابتي “بلیط قطار مشهد” 10 هزار جستجوي گوگل را در ماه به خود اختصاص ميدهد، اين بدين معني است که 3 جايگاه اول 58.4 درصد بازديدکنندگان و خود جايگاه اول 36.4 درصد بازديدکنندگان را به خود اختصاص ميدهد. اين مسئله براي خيلي از سايتهای فروش بلیط قطار و تورهای گردشگری سودمند است که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به خصوص آنهايی که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه ميشود.
يک مطالعه ديگر نشان ميدهد جستجو کنندگان خيلی دوست دارند روی پيوندهای طبيعی نتايج جستجو کليک کنند؛ اين مطالعه مشخص ميکند 72.3 درصد کاربران گوگل روی پيوندهای طبيعی نتايج جستجو کليک میکنند و تنها 27.3 درصد کاربران روي پيوندهای ليستهای پرداخت شده و یا تبلیغات کليک ميکنند. اين يکی ديگر از دلايلی است که شرکتها تاثير سئو را دانسته و حاضر هستند براي آن زمان و هزينه صرف کنند.
بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:
- در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
- باعث ایجاد برند می شود.
- باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
- باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
- باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
- بهترین ابزار برای تبلیغات است.
انواع سئو
سئو بصورت کلی به 4 دسته تقسیم بندی می شود. این تقسیم بندی بیشتر از نظر مفاهیم اصلی سئو بوده که عبارتند از:
سئو داخلی: به کلیه بهینه سازی ها که داخل وب سایت اتفاق می افتد گفته می شود.
سئو داخلی به فرآیند بهینه سازی صفحات وب سایت جهت رسیدن به نتایج بالای موتورهای جستجو گفته می شود. مواردی از قبیل محتوا، کلمات کلیدی، آدرس صفحات، تصاویر و ده ها استراتژی دیگر در سئو داخلی پیاده سازی می شود.
با پیاده سازی این موارد می توانید رتبه بالایی را در نتایج گوگل بدست آورید.
سئو خارجی: به کلیه بهینه سازی ها که خارج از وب سایت انجام می شود گفته می شود.
سئو خارجی به تمامی استراتژی هایی که در خارج از وب سایت انجام می شود، گفته می شود. استراتژی هایی از قبیل برندسازی، کانتنت مارکتینگ، لینک سازی و فعالیت در شبکه های اجتماعی. پیاده سازی این استراتژی های باعث می شود تا موتورهای جستجو به سایت شما اعتماد بیشتری نمایند.
سئو فنی یا سئو تکنیکال: به بهینه سازی هایی که برای خزیدن بهتر موتورهای جستجو در سایت انجام می شود گفته می شود.
سئو تکنیکال به تمامی جنبه های فنی وب سایت که روی سئو تاثیر گذار است، می پردازد. مواردی از قبیل هاست، سرعت وب سایت، نقشه xml، روبات و ده ها استراتژی دیگر که می تواند در سئو تکنیکال پیاده سازی شود.
سئو تکنیکال این امکان را برای موتورهای جستجو فراهم می آورد که کیفیت وب سایت شما را در هنگامی که می خواهند کاربران را به سایت شما هایت کنند، ارزیابی نمایند. در مقاله سئو تکنیکال می توانید این استراتژی های را بصورت کامل بیاموزید.
سئو محلی: به بهینه سازی هایی که برای یک منطقه یا محله خاص انجام می شود گفته می شود. به طور مثال شما میتوانید برای سئو شیراز و فروش بویژه در شهر شیراز، سایت خود سئو کنید و پس از سئو در شیراز، سایت خود را در رتبه های بالای گوگل مشاهده کنید.
سئو دارای معیارهای مختلفی می باشد که از مهمترین این معیارها تحقیق کلمات کلیدی می باشد. اگر در متن خود از محتوای با کیفیت استفاده نمایید و آن متن را برای کلمات کلیدی بهینه کنید می توانید بازدید کنندگان زیادی را به سمت سایت خود هدایت نماید. همچنین استفاده از متا تگ ها و تصاویر در این بهینه سازی تاثیر زیادی دارد
خدمات سئو شیراز
از مهمترین خدمات شرکت طراحی سایت شیراز وب ارائه خدمات سئو در شیراز و سایر نقاط کشور به صورت دورکاری میباشد. سئو شیراز به شما این امکان را میدهد که با نمایش سایت خود در رتبه های بالای موتورهای جستجو، فروش خود را افزایش داده و از طریق سئو سایت شیراز میتوانید این اطمینان را بدست آورید که سئو شیراز بهترین سئو تکنیکال و سئو داخلی را در زمان طراحی سایت و یا پروژه های سئو در شیراز برای شما پیاده سازی کرده و بالاترین امتیازها را از موتورهای جستجو بدست آورید. برای اطلاع از نحوه محاسبه قیمت طراحی سایت و سوالات دیگر میتوانید به صفحه هزینه طراحی سایت در شیراز مراجعه فرمایید و برای سفارش طراحی سایت فروشگاهی در شیراز و طراحی سایت شرکتی در شیراز میتوانید از خدمات ما کمک بگیرید.
سوالات متداول در سئو سایت شیراز
به فرایند دریافت ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو سئو گفته می شود. هدف از بهینه سازی یا سئو بهبود موقعیت سایت در نتایج موتورهای جستجو است. هر چقدر جایگاه سایت بالاتر باشد افراد بیشتر سایت شما را بازدید می کنند. این کار نیازمند دانش و زمان بسیاری است که نیازمند به استخدام سئوکار و یا سپردن سایت به شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو مانند شرکت طراحی سایت شیراز وب است.
دلایل بسیاری میتواند باعث عدم نمایش یک سایت در گوگل شده باشد. گاهی بدلیل سئو نشدن سایت هیچ وقت در نتایج جستجو مشاهده نمیشویم و برخی اوقات سایت ما به دلایلی که گوگل تشخیص میدهد باعث پنالتی سایت شده و از نتایج جستجو حذف میشویم. در این مواقع سئوکار باید با تشخیص دلیل آن اقدام به رفع این مشکل کند و زمان بسیاری باید برای نمایش صفحه در نتایج گوگل صرف کرد.
هزینه سئو سایت بسیار متفاوت و بستگی به عوامل بسیاری دارد. از سختی کلمات کلیدی گرفته تا رقبای کسب و کار شما، از میزان محتوای مورد نیاز برای بالا بردن رتبه سایت تا برند سازی برای جستجوی نام یک شرکت در گوگل میباشد. در برخی از شاخه های کسب و کار بدلیل حساسیت بالای رتبه های یک گوگل و میزان درآمد سایت در زمان بازدید بالا ممکن است شرکت سفارش دهنده کار لازم به هزینه های چند صد میلیونی برای بدست آوردن رتبه های بالا داشته باشد.
سئو به بالا رفتن رتبه وب سایت در موتورهای جستجو کمک می نماید و به شرکت گوگل هزینه ای پرداخت نمی شود ولی تبلیغات در گوگل ادوردز یک روش تبلیغات پولی بوده و به کسب و کارها اجازه می دهد تا شانس نمایش آگهی خود را در نتایج جستجو داشته باشند
برای رسیدن به صفحه یک گوگل اصلا نمیتوان زمان تقریبی عنوان کرد چرا که به میزان فعالیت انجام شده بر روی سایت، سختی کلمات کلیدی بدست آمده، قدرت رقبای حاضر در صفحه اول، رفتار گوگل نسبت به سایت ما، بازدید کاربران از سایت ما، لینک های ایندکس شده سایت ما در گوگل که برخی اوقات لینک های مخرب بسیاری در موتورهای جستجو داریم و باید برطرف شوند و بسیاری موارد دیگر، بستگی دارد که ممکن است ماه ها زمان بر باشد و یا در برخی اوقات در رتبه هایی متوقف میشویم و باید استراتژی مناسبی برای رهایی از این مراحل نیز بدست آوریم.
اگر شما دارای یک کسب و کار کوچک یا محلی هستید که سعی دارید مشتریان بیشتری در شهر یا محله خود داشته باشید، سئو بسیار مهم است زیرا افراد را قادر می سازد ابتدا شما را پیدا کنند و برند شما را بشناسند و طبق بررسی های انجام شده بیش از 90 درصد مردم علاقه دارند خدمات خود را از کسب و کارهای محلی دریافت نمایند.
سئو در درجه اول بر رتبه بندی یک وب سایت متمرکز است. بازاریابی دیجیتال با هدف تقویت و تبلیغ برند از طریق کانال های دیجیتال مختلف مانند وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، ایمیل ها و غیره است.
در صورتی که روی سایت شما یک سئو قوی انجام شده باشد هر ماه سایت شما می تواند هزاران بازدید کننده بدست آورد و طبیعی است که می تواند بصورت مستقیم روی فروش و جذب مخاطب شما ارتباط مستقیم داشته باشد. با استفاده از سئو برند شما شناخته شده و می توانید جایگاه ویژه ای در کسب و کار خود بدست آورید.
برخی اشتباهات رایج در سئو وجود دارد که می تواند به سایت شما اسیب وارد نماید. برخی از این موارد عبارتند از: 1- انتخاب اشتباه کلمات کلیدی 2- محتوای بی کیفیت 3- کلمات کلیدی اسپم 4- سرقت محتوا
بیشتر بدانیم
جدیدترین روندهای سئو سایت برای افزایش رتبه وبسایت شما
سئو (SEO) یک حوزه پویا و در حال تحول است و برای همه دارندگان وبسایت یا بازاریابان دیجیتال، بروز بودن با جدیدترین روندها برای بهبود رتبه وبسایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) بسیار مهم است. در این مقاله، به بررسی جدیدترین روندها و راهکارهای سئو میپردازیم که میتوانند به شما در بهبود رتبه وبسایتتان در صفحات نتایج موتورهای جستجو کمک کنند.
بهینهسازی جستجوی صوتی
با ظهور اسپیکرهای هوشمند و دستیاران صوتی، جستجوی صوتی به یکی از جوانب مهم سئو تبدیل شده است. در واقع، تخمین زده میشود که تا سال 2024، بیش از 50 درصد تمام جستجوها با استفاده از جستجوی صوتی انجام میشود.
برای بهینهسازی وبسایت خود برای جستجوی صوتی، باید بر روی کلمات کلیدی بلندمدت و زبان طبیعی تمرکز کنید. زبان گفتاری را در محتوای خود بکار ببرید و به گونهای ساختاردهی کنید که به پاسخ دادن به سوالات متداول مخاطبان هدفتان بپردازید. همچنین، مطمئن شوید که وبسایت شما سازگار با دستگاههای همراه است و به سرعت بارگذاری میشود، زیرا این عوامل میتواند بر رتبه جستجوی صوتی وبسایت شما تأثیر بگذارد.
Core Web Vitals
Core Web Vitals مجموعهای از معیارهایی هستند که تجربه کاربری یک وبسایت را اندازهگیری میکنند. این معیارها شامل سرعت بارگذاری، تعامل و ثبات بصری هستند. از ماه مه 2021، گوگل Core Web Vitals را به عنوان یک عامل رتبهبندی برای وبسایتها معرفی کرده است.
برای بهینهسازی وبسایت خود برای Core Web Vitals، باید بر روی بهبود سرعت بارگذاری وبسایت خود، کاهش تعداد پنجرههای بازشونده و بینشی، بهینهسازی تصاویر و ویدئوها تمرکز کنید. همچنین، به استفاده از لود تنبل و کمینتعداد اسکریپتهای شخص ثالث در وبسایت خود اکتفا کنید.
E-A-T
E-A-T مخفف Expertise، Authority و Trustworthiness است و یک مجموعه از راهنماهای استفاده شده توسط گوگل برای ارزیابی کیفیت محتوای وبسایت است. وبسایتهایی که E-A-T را از خود نشان میدهند، احتمالاً در رتبه بالاتری در صفحات نتایج موتورهای جستجو قرار میگیرند.
برای بهبود E-A-T وبسایت خود، بر روی ایجاد محتوای با کیفیت و خوب تحقیق شده تمرکز کنید. از منابع قابل اعتماد استفاده کنید و در صورت امکان اطلاعات نویسنده را، مانند مدارک و تخصص، درج کنید. همچنین، در نظر داشته باشید که نظرات و شواهد مشتریان را به وبسایت خود اضافه کنید، زیرا اینها میتواند با مخاطبان شما اعتماد بیشتری ایجاد کند.
سئو محلی
سئو محلی برای کسبوکارهایی که در یک منطقه جغرافیایی خاص خدمات ارائه میدهند، بسیار مهم است. در واقع، 46 درصد از تمام جستجوهای گوگل، به دنبال اطلاعات محلی هستند و 72 درصد از مصرف کنندگانی که یک جستجوی محلی انجام میدهند، در ۵ مایلی کسبوکارها بازدید میکنند.
برای بهینهسازی وبسایت خود برای سئو محلی، مطمئن شوید که وبسایت شما دارای لیست Google My Business است و اطلاعات کسبوکار شما دقیق و بهروز است. همچنین، در محتوای خود از کلمات کلیدی محلی استفاده کنید و صفحات مربوط به محلی را در وبسایت خود اضافه کنید. در نهایت، در نظر داشته باشید که در دایرکتوریهای محلی ثبت نام کنید و بک لینکهایی از وبسایتهای محلی بسازید.
محتوای ویدئویی
محتوای ویدئویی به عنوان یکی از روشهای محبوب برای جذب مخاطبان آنلاین، رو به رشد است. در واقع، تخمین زده میشود که تا سال 2022، بیش از 82 درصد ترافیک اینترنت مربوط به مصرف ویدئویی خواهد بود.
برای بهینهسازی وبسایت خود برای محتوای ویدئویی، باید محتوای ویدئویی باکیفیت و مرتبط با موضوع وبسایت خود ایجاد کنید. همچنین، بهینهسازی عنوان و توضیحات ویدئو و استفاده از برچسبهای مناسب را نیز میتوانید در نظر بگیرید. همچنین، از ویدئوهای خود در شبکههای اجتماعی و پلتفرمهای ویدئویی مختلفی مانند یوتیوب و ویمو استفاده کنید.
در نهایت، باید به یاد داشته باشید که سئو یک پروسه طولانی و پویاست و همیشه به روز رسانی و تغییراتی را تجربه میکند. با دنبال کردن جدیدترین روندها و استفاده از راهکارهای مناسب، میتوانید بهبود رتبه وبسایت خود را در صفحات نتایج موتورهای جستجویی بهبود بخشید.