پیش نیاز های طراحی سایت

پیش نیاز های طراحی سایت

اگر کسب و کار ما از رونق افتاده و یا برای گسترش فعالیت و شغلمان نیاز به داشتن یک سایت داریم و نمیدانیم از کجا باید شروع کنیم چه کاری انجام میدهیم؟ به نظر میرسد اولین اقدامی که به ذهنمان میرسد، جستجو در اینترنت و یافتن چندین شرکت طراحی سایت و تماس با هر یک از آنها و دریافت مشاوره طراحی سایت است. با چندین طراح سایت صحبت میکنیم اما مشکل از آنجا شروع میشود که هر کدام از آنها چیزی میگویند. در نتیجه جواب سوال خودمان را نمیگیریم و سردرگم تر از قبل با تعدادی سوال شاید از ایده خود منصرف شویم.

برای برطرف کردن این مشکل، تمامی پیش نیاز های طراحی سایت وردپرس و یا سایر زبان های برنامه نویسی را در این مقاله جمع آوری کرده ایم و دیگر نیاز به جستجوی دیگری برای یافتن پیش نیاز های طراحی سایت ندارید.

قبل از شروع باید بدانید که در کل پیش نیاز های طراحی وب سایت به 4 دسته تقسیم میشوند.

البته اصلا جای نگرانی ندارد و فراهم کردن این موارد کار دشواری نیست. زیرا با سپردن طراحی سایت در شیراز به ما، تمامی فعالیت هایی که برای داشتن یک سایت پیش رو دارید را انجام میدهیم و پس از تکمیل سایت طراحی شده در اختیارتان قرار میگیرد.

حالا این پیش نیاز های طراحی سایت چیست؟ و امیدواریم با این مقاله به تمامی سوالات شما پاسخ داده باشیم.

طراحی وب سایت دقیقا شبیه به راه اندازی یک مغازه است.

پیش نیاز های طراحی سایت

برای اینکه بهتر با مقوله پیش نیاز های ساخت وب سایت آشنا شوید، آن را با مثالی ملموس و چیزی که در اطرافمان دیده ایم مقایسه میکنیم.
فرض کنیم قصد راه اندازی یک فروشگاه در بهترین نقطه شهر را داریم. برای سوددهی آن و کسب هرچه بیش درآمد از آن فروشگاه باید چه کارهایی انجام دهیم؟

  • نام فروشگاه : برای فروشگاه خود یک نام مناسب و جذاب که در ذهن مشتریانمان بماند انتخاب میکنیم. در فضای اینترنت و برای داشتن یک سایت، ما هم نیاز به انتخاب یک نام مناسب، جذاب، روان و قابل فهم برای سایتمان داریم که به آن دامنه میگویند.
  • مکان فروشگاه : دقیقا شبیه به یک فروشگاه که برای قرار دادن اجناس خود در آن به یک فضا نیاز داریم، در اینترنت هم، به فضایی برای ذخیره کردن اطلاعات سایتمان داریم که به آن هاست میگوییم.
  • دکور فروشگاه : دکور فروشگاه اولین چیزیست که برای مشتری جذاب، و نظر مشتری را برای مشاهده و یا خرید از فروشگاه ما جلب میکند.
    باید اجناس و نیاز های مشتری را به گونه ای بچینیم که هم از نظر مشتری جذاب و زیبا به نظر برسد و هم اینکه خرید را برای مشتری ساده کند. برای طراحی وب سایت نیز، نیازمند طراحی یک پوسته و قالبی زیبا برای سایت داریم که در نگاه اول مشتری را جذب و ارقیب کند که اجناس ما را مشاهده کند.
  • مدیریت فروشگاه : همانطور که برای یک فروشگاه نیازمند یک مدیر برای محصولات و خدمات خود داریم، تا همه چیز از انبارگردانی گرفته تا کنترل ظاهر مغازه کنترل کند، این موضوع در داشتن یک سایت و طراحی یک وب سایت صدق میکند. یعنی به یک سیستم مدیریتی نیاز داریم که از طریق آن بتوانیم قسمت های مختلف وب سایت را مدیریت و ویرایش کنیم.

پس دقیقا مانند همین مواردی که ذکر شد، برای داشتن یک وب سایت دقیقا همین موارد را باید به عنوان پیش نیاز های طراحی سایت در نظر بگیریم و از قبل به برنامه ریزی برای آنها بپردازیم. در این مقاله این موارد را به دقت بررسی خواهیم کرد.

مراحل راه اندازی وب سایت

حال به صورت جداگانه به بررسی موارد فوق در جهت طراحی یک وب سایت میپردازیم. توجه داشته باشید این موارد برای داشتن هر نوع سایتی لازم است. در واقع این موارد پیش نیاز طراحی سایت فروشگاهی، پیش نیاز طراحی سایت شرکتی، پیش نیاز طراحی سایت شخصی و یا هر نوع سایت دیگری میباشد.پیش نیاز های طراحی سایت

 

1- خرید دامنه : نامی که در فضای اینترنت برای سایت شما به ثبت میرسد.

پیش نیاز های طراحی سایت

انتخاب نام مناسب برای یک دامنه مانند Shzweb.ir و یا هر آدرس دیگری، اولین قدم برای داشتن یک سایت است. تمامی کاربران برای یافتن و دسترسی پیدا کردن به سایت شما باید از یک نام یا آدرس اختصاصی استفاده کنند. در نظر داشته باشید که برای خرید و تمدید سالیانه نام دامنه باید هزینه ای نسبتا کم را در نظر بگیرید اما قیمت دامنه ها با توجه به نوع پسوند آنها مثلا Com net ir co و غیره کمی متفاوت و با توجه به نوع فعالیت سایت باید پسوند مناسبی را نیز برای نام دامنه خود در نظر بگیریم.

در انتخاب نام دامنه باید به مسائلی توجه کنید که از نظر سئو سایت نیز اهمیت دارد که بهتر است برای نام دامنه هم مشورتی با افراد مطلع یا سئوکار انجام بدهیم.

برای اطلاع ازسئو سایت و دریافت مشاوره سئو میتوانید به صفحه سئو سایت در شیراز مراجعه کنید.

2- خرید هاست : فضایی که در اینترنت اجاره میکنید.

پیش نیاز های طراحی سایت

بعد از خرید دامنه حال نیاز به فضایی برای ذخیره سازی اطلاعات سایت دارید. هاست دقیقا مانند هارد کامپیوتر است که فضایی برای ذخیره سازی اطلاعات، فایل ها و سایت طراحی شده در اینترنت می باشد.

هاست ها را به دو روش ماهانه و یا سالیانه باید اجاره کنیم و در پایان دوره نسبت به تمدید آن اقدام شود. هزینه های اجاره هاست بسته به فضا و کیفیت آن متفاوت است.

3- قالب یا پوسته : همان دکوراسیون فروشگاه محسوب میشود.

مهمترین بخش سایت دکوراسیون آن که قالب نام دارد است. قالب یا پوسته، ظاهری است که کاربر در زمان بازدید از سایت شما آن را می بیند و با آن تعامل پیدا میکند. به دو نکته بسیار هم در طراحی و یا انتخاب قالب باید توجه کنیم. یک کاربردی باید و باعث گیچ شدن و سردرگمی کاربر نشود دوم اینکه از لحاظ بصری زیبا به نظر برسد.

پیش نیاز های طراحی سایت

برای انتخاب قالب وب سایت دو راه داریم :

قالب آماده : قالب های آماده راهی آسان به نظر میرسد و میتوان ابتدا به سراغ آنها برویم. قالب های آماده طرح های از قبل طراحی شده ای هستند که پس از خرید آن و پیاده سازی بر روی سایت تنها نیاز به ویرایش دارند اما مشکل اساسی قالب های آماده محدود بودن آنهاست و ممکن در بخش هایی از سایت نتوانیم طرح مورد نظر خود را پیاده کنیم.

قالب اختصاصی : اگر طراحی تک تک بخش های سایت برای شما اهمیت ویژه ای دارند و بخش های خاصی را مد نظر دارید و مشکلی با هزینه نسبتا بالای آن ندارید به دنبال طراحی منحصر به فرد و اختصاصی برای سایت خود باشید و همچنین زمان بیشتری را برای آن باید صرف کنید.

البته باید ذکر کرد که طراحی قالب اختصاصی خود به دو بخش تقسیم میشود: یکی استفاده از قالب های خام و پیاده سازی تک تک قسمت های سایت با استفاده از سیستم های مدیریت محتواست و دوم اینکه گاهی نیاز شما با استفاده از برخی از سیستم های مدیریت محتوا قابل پیاده سازی نیست و نیاز به کدنویسی دارد که برای این مورد باید با کدنویس ها برای طراحی سایت خود ارتباط بگیرید.

معمولا این کار تمامی نیاز های شما از طراحی یک سایت را برآورده کرده اما هزینه آن به مراتب بیشتر و زمان بر نیز خواهد بود.

4- سیستم مدیریت سایت : برای ویرایش و مدیریت تمامی قسمت های سایتپیش نیاز های طراحی سایت

یکی دیگر از اجزای تشکیل دهنده یک وب سایت، سیستم مدیریت محتوای آن است. این سیستم به ما امکان مدیریت و ویرایش بخش های مختلف سایت را خواهد داد. در واقع قالب و استخوان بندی سایت بر روی آن قرار میگیرد.

زمانی که سیستم های مختلف مدیریت محتوای سایت معرفی شدند کار طراحی و داشتن یک وب سایت را بسیار ساده کردند و هر کسی با توجه به نیاز ها و هزینه خود میتواند یکی از سیستم های مدیریت محتوای سایت را انتخاب کند.

قابل ذکر است در صورتی که بخواهید سیستم مدیریت محتوایی اختصاصی برای سایت خود طراحی کنید هزینه آن بسیار سنگین و سرسام آور گردد.

اگر هم بخواهید سیستم مدیریتی برای سایت خود نداشته باشید عملا امکان ویرایش و بروزرسانی سایت خود را از دست خواهید داد و غیر ممکن خواهد شد. یک سایت همیشه به سیستم مدیریت محتوا نیاز دارد و به همین دلیل دیگر از آن صحبتی نمیشود.

اگر نمیخواهید از سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی استفاده کنید که هزینه آنها بالای ده ها یا شاید صدها میلیون تومان آب میخورد، میتوانید به سراغ دسته های دیگه سیستم های مدیریت سایت بروید که به دو دسته کلی تقسیم میشوند.

  • سایت ساز یا فروشگاه ساز: همانگونه که از نامش پیداست، متوجه میشویم که ابزاری برای ساخت و مدیریت یک فروشگاه اینترنتی است. زمانی که برای داشتن یک سایت به سراغ سایت ساز ها میرویم دیگر نیازی به تهیه هاست نخواهیم داشت. چرا که هاست اینگونه سایت ها از طرف شرکت ارائه دهنده این خدمات تهیه میشود. یکی از ایرادات سایت سازها محدود بودن ارائه ایده و شخصی سازی زیاد در آنهاست که گاهی نیاز به هزینه های بیشتر برای فراهم کردن آنها از سوی شرکت های ارائه دهنده است.
  • سیستم مدیریت محتوا (CMS): سیستم هایی که با هدف مدیریت محتواها و محصولات سایت شما ساخته میشود. برای استفاده از آنها باید دامنه، هاست،قالب و … را جداگانه خرید کنیم که البته این کار توسط طراح سایت انجام میشود و شما جز برای ارائه اطلاعات هویتی در زمان ثبت نام، کار خاصی انجام نمیدهید.

از بزرگترین مزیت های داشتن سیستم های مدیریت محتوا (Content Managment System) امکان توسعه و ویرایش جز به جز آنها توسط شماست. در زمان استفاده از آنها هرگونه طراحی و تغییراتی که مد نظر داریم را میتوانیم پیاده سازی کنیم. البته این ویرایش ها به قالب هایی که انتخاب میکنیم هم بستگی دارد که گاهی برخی قالب ها محدود و برخی دیگر بدون محدودیت برای ما امکانات فراهم میکنند.

وردپرس یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین سیستم های مدیریت محتواست که برای اطلاع از آن میتوانید از مقاله وردپرس چیست در سایت دیدن کنید. تمامی سایت های طراحی شده توسط ما با استفاده وردپرس است.

یکی از خدمات طراحی سایت در شیراز وب ارائه خدمات طراحی اختصاصی سایت مد نظر شماست. این به این معناست که در زمان شروع طراحی سایت و انتخاب قالب از قالب های خام که هیچ گونه محتوا و ظاهری ندارند استفاده میکنیم تا تمامی نیازهای شما از داشتن یک سایت را جز به جز طراحی و پیاده سازی کنیم.

امیدواریم با این توضیحات در مورد پیش نیاز های طراحی سایت تمامی سوالات شما پاسخ داده شود و در صورتی که نیاز به ارائه بیشتر اطلاعات و مشاوره در زمینه طراحی سایت داشتید با شماره تماس 09396572475 تماس بگیرید و برای سفارش طراحی سایت فروشگاهی در شیراز و طراحی سایت شرکتی در شیراز از طرایق صفحه نخست سایت فرم درخواست مشاوره را تکمیل کنید تا بلافاصله با شما تماس بگیریم.

2 پاسخ

    1. سلام جناب صالحی عزیز
      خواهش میکنم. در صورتی که بازم سوالی داشتید و نیاز به راهنمایی بود میتونید تماس بگیرید و مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

چرا ما؟

تیم طراحی سایت شیراز وب با دانش فنی بالا و استفاده از طرح های روز دنیا قادر است بهترین و زیباترین طراح ها را، برای سایت شما پیاده سازی کند.

آخرین پست ها

نمونه کارهای طراحی سایت را ببینید و برای طراحی سایت در شیراز، بوشهر و بندعباس با ما تماس بگیرید.

مشاوره طراحی سایت در شیراز

تماس با ما

شما میتوانید در صورت نیاز به آسانی از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید.